Ubytovací řád
(ke smlouvě o ubytování)
1. Ubytování hostů v Hotelu Strážnice , Předměstí 1651, 696 62 Strážnice, který je provozován společností ASAK COMPANY, spol. s r.o., Za Tratí 685/1, 696 01 Rohatec, IČ:03164772 (dále jen hotel) se uskutečňuje na základě smlouvy o ubytování uzavřené podle ustanovení § 2326 a následujících zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, na jejímž základě hotel poskytuje ubytovanému přechodné ubytování na ujednanou dobu a ubytovaný (dále také „host“) se zavazuje zaplatit ubytovateli za ubytování a za služby s ním spojené ve lhůtě stanovené tímto ubytovacím řádem či smlouvou o ubytování.
2. Smlouva o ubytování je uzavřena vždy písemně. K dodržení požadavku formy postačí alespoň písemné či emailové potvrzení objednávky rezervace. Dále potvrzení přijetí ubytovacího voucheru, zadání hosta do rezervačního systému podle údajů z dokladu totožnosti nebo uhrazení ubytovacích služeb.
3. Práva a povinnosti smluvních stran výslovně neupravená smlouvou o ubytování jsou upraveny tímto ubytovacím řádem a ceníkem služeb hotelu, případně ceník webového portálu, na které byla rezervace pobytu uskutečněna. Stanoví-li ubytovací smlouva něco jiného než tento ubytovací řád a/nebo ceník ubytovatele, použije se ubytovací smlouva.
4. Hotel zaručuje všem hostům poskytování kvalitních služeb odpovídající dané kategorii hotelu.
5. Při příjezdu do hotelu jsou hosté povinni předložit platné doklady totožnosti, tzn. občanský průkaz nebo cestovní pas. Na základě jeho předložení dokladů totožnosti a zadání hostů do rezervačního systému jsou hosté ubytováni.
6. Po ubytování je hostu předán klíč od pokoje a čip od hotelu. Hosté jsou povinni předejít ztrátě, zničení, poškození tohoto klíče, při opuštění hotelu mohou ponechat klíč na recepci za předpokladu, že recepce funguje v daném termínu nepřetržitě. Při ztrátě klíče a čipu je hotel oprávněn vyžadovat náhradu škody, která pokryje výměnu zámku dveří. Hotelová recepce může k předání klíče a čipu využít box na klíče, s tím že bude hostu zaslána na mobilní telefon nebo email zpráva obsahující kód k elektronickému zámku a PIN k boxu na klíče.
7. Počet osob na pokoji odpovídá počtu osob přihlášených k ubytování. Host se zavazuje oznámit jejich přesný počet při přihlášení. Hosté nesmí bez souhlasu hotelu přenechat prostory určené k ubytování jiné osobě.
Ubytovaný tímto uděluje souhlas ubytovateli se zpracováním a uchováním svých osobních údajů, v rozsahu poskytnutých údajů, a to za účelem poskytnutí ubytování a evidence hostů ve smyslu zákona č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích a zákona č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákon. Bližší povinnosti hosta a ubytovatele ohledně vedení evidenční knihy resp. domovní knihy jsou stanoveny shora uvedenými právními předpisy.
8. Hotel je oprávněn využít osobní údaje hosta (zejm. adresu, emailovou adresu, tel. číslo) pro obchodní a marketingová sdělení o plánovacích akcích, slevách apod. V případě nesouhlasu hosta nebudou tato sdělení zasílána.
9. Hotelový host se při příchodu do hotelu a při poskytování služeb prokazuje svým jménem a číslem svého pokoje.
10. Ve zvláštních případech (např. z důvodu havárie v pokoji, pozdního příjezdu, apod.) může hotel nabídnout jiné ubytování, než bylo původně sjednáno, avšak nesmí se podstatně lišit od potvrzené objednávky. Jiným ubytováním se rozumí pokoj jiné kategorie, jakožto i adekvátní náhrada ubytování v jiném ubytovacím zařízení.
11. Host je povinen při příjezdu do hotelu upozornit recepci na své případné zdravotní problémy (invalidita, poškození zraku, sluchu apod.). Tato informace může pomoci zabezpečit v případě potřeby lékařskou pomoc či snadnou evakuaci hostů v případě požáru či jiných vážných havárií.
12. Užívání zařízení hotelu je zakázáno osobám postiženým infekčními nemocemi.
13. V případě, že si host přeje prodloužit svůj pobyt a jeho pokoj je již rezervován pro jiného hosta, není hotel povinen automaticky prodloužit jeho pobyt. Je-li volný jiný pokoj, může jej hostovi nabídnout.
14. Pokud host požaduje ubytování v dřívějším čase než je obvyklý čas pro ubytování – od 14:00 hodin, může mu hotel k účtu připočítat poplatek i za noc předcházející. Na tuto skutečnost musí hotel hosta před poskytnutím služby upozornit.
15. Hosté mají k dispozici bezpečnostní trezor na recepci. Pro uložení cenných věcí slouží hostům trezor v recepci hotelu. Hotel nepřebírá odpovědnost za cenné věci, které si host neuložil do trezoru na recepci.
16. Pokoj je vybaven veškerým vybavením dle dané kategorie hotelu. Žádáme hosty, aby nepřemisťovali zařízení a nábytek v pokoji a neprováděli žádné podstatné změny v pokoji. Škody vzniklé manipulací může hotel po hostu vyžadovat.
17. Z bezpečnostních důvodů může host v pokoji používat pouze elektrické spotřebiče, sloužící k jeho osobní hygieně (např. holicí strojek, kartáček na zuby apod.). Rovněž může host využívat nízkopříkonové el. spotřebiče sloužící k osobní potřebě, např. notebooky, dobíječky ke kamerám a fotoaparátům, mobilní telefony apod. Je zakázáno používat rychlovarné konvice, různé ohřívače vody, žehličky apod., vyjma těch, kterými je pokoj vybaven, či které byly hostu zapůjčeny. Je zakázáno provádět jakékoliv zásahy do elektrické sítě.
18. Z bezpečnostních důvodů není vhodné ponechávat děti do 12 let bez dozoru dospělých v pokoji či v prostorách hotelu. Za případné škody způsobené dětmi v hotelu i v jeho okolí nesou plnou odpovědnost jejich rodiče či doprovod.
19. Psi a jiná zvířata mohou být ubytována jen se souhlasem hotelu a za předpokladu, že host prokáže průkazem jejich nezávadný zdravotní stav. Host nese plnou odpovědnost za chování svého zvířete v hotelu a je povinen nahradit případnou škodu, která byla zvířetem v hotelu způsobena. Cena za umístění zvířete se účtuje podle platného ceníku hotelu. V případě hlučnosti či poškozování si hotel vyhrazuje právo rezervaci ihned a bez náhrady ukončit. Ukončením rezervace není nijak dotčeno nutnost uhradit již odbydlené noci.
20. Za škody způsobené hostem na majetku hotelu odpovídá host podle platných právních předpisů České republiky, zejména občanského zákoníku 89/2012 Sb.
21. Host má právo využít připojit svá elektronická zařízení pomocí kabelu či Wi-Fi k hotelové síti na pokojích i ve společných prostorách hotelu. Host nesmí využívat hotelového připojení k nelegální činnosti a nesmí napadat či jinak měnit bezpečnostní opatření hotelové sítě. Hotelová síť je chráněna vlastním firewallem a izolována virtuální sítí (VLAN); hotel však nepřebírá žádnou odpovědnost v případě vzniklých škod na počítači hosta. Hotel doporučuje používat vlastní firewall pro přístup k internetu.
22. V době od 22:00 hod. do 07:00 hod. je v hotelu a jeho okolí noční klid. Žádáme hosta, aby jej dodržoval.
23. Při odchodu z pokoje je host povinen uzavřít okna či balkónové dveře, vodovodní kohoutky a zavřít a vstupní dveře. Pokud dveře a okna nebudou řádně uzavřeny, hotel nepřebírá odpovědnost za bezpečnost osobních věcí hosta zanechaných na pokoji.
24. Při odjezdu z hotelu je host povinen odevzdat klíče a čip od pokoje na recepci hotelu.
25. Návštěvy v pokoji může host přijímat pouze s vědomím recepčního. Každá návštěva musí být zapsána do knihy návštěv.
26. Hosté mají možnost uschovat si kola v prostorách k tomu určených. Klíč od úschovny kol si vždy zapůjčí na hotelové recepci (případně v restauraci) a po uschování nebo vyzvednutí kola jej opět neprodleně vrátí na recepci. V případě úschovy elektrokol jsou hosté povinni vymontovat baterie, z důvodu možnosti vzniku požáru.
27. Snídaně podáváme hotelovým hostům v hotelové restauraci v době od 7:00 do 10:00 hod.
28. V den příjezdu je hotelový pokoj hostovi k dispozici od 14:00 hod. V den odjezdu je host povinen uvolnit pokoj nejpozději do 10:00 hod. Pozdější uvolnění pokoje povoluje zaměstnanec recepce; je třeba o ně požádat nejméně jeden den předem. Za tuto službu může být účtován poplatek.
29. Za ubytování a poskytnuté služby je host povinen zaplatit cenu v souladu s předem dohodnutou cenou, příp. s platnými ceníky hotelu nebo webových portálech, na kterých byl pobyt rezervován. Ceníky ubytování a jednotlivých služeb jsou k dispozici na hotelové recepci nebo webových portálech, na kterých byl pobyt rezervován.
30. Hotel požaduje od hosta zásadně platbu předem nebo zálohu na úhradu ubytování či předautorizaci platební kartou. Další spotřebované služby (telefon, parkování apod.) uhradí host okamžitě; nejpozději však při odhlášení pobytu.
31. Při pobytech delších než 7 dnů, může hotel vystavovat účty za období 7 dnů.
Účty jsou splatné při jejich předložení, nebude-li dohodnuto jinak.
32. Host může odstoupit od smlouvy o ubytování před uplynutím dohodnuté doby. Hotel si vyhrazuje právo účtovat si úhradu škody, která hotelu vznikne předčasným ukončením pobytu hosta, storno poplatky v plné výši pobytu nebo dle platných stornopodmínek. Stornopodmínky se nevztahují pouze na ubytovací služby, nýbrž na veškeré objednané služby.
32. Z důvodu bezpečnosti mohou být společné prostory hotelu snímány kamerou. V souladu s rozhodnutím Úřadu pro ochranu osobních údajů jsou záznamy z kamery uchovávány nejdéle po dobu 3 dnů.
34. Hosté mohou parkovat na městských parkovištích v blízkosti hotelu. Ta jsou placena (max. 90 Kč/den) v pracovní dny od 08:00 do 17:00, o víkendu jsou zdarma. Hotel disponuje omezeným počtem rezidenčních karet, jež umožňují parkovat na městských parkovištích bezplatně. Hotel poskytne rezidenční kartu za zálohu 500 Kč, která je hostům vrácena po navrácení karty na hotelové recepci. V případě ztráty či zničení rezidenční karty propadá záloha a host je povinen uhradit cenu ztracené či zničené rezidenční karty.
36. Host je povinen seznámit se s ubytovacím řádem a dodržovat jej,
řádně užívat prostory hotelu, udržovat čistotu a pořádek, chránit vybavení a zařízení před poškozením; způsobenou škodu bezodkladně oznámit,
v době od 22:00 hod do 07:00 hod se chovat způsobem, aby nerušil ostatní osoby nadměrným hlukem.
37. Host je povinen dodržovat všechna ustanovení „Ubytovacího řádu“, bezpečnostní a protipožární předpisy hotelu. V případě, že je poruší, nebo i přes výstrahu hrubě porušuje dobré mravy nebo jinak porušuje své povinnosti či překračuje svá práva, je hotel oprávněn odstoupit od smlouvy o ubytování s hostem před uplynutím dohodnuté doby. Případné způsobené škody je povinen host v plné výši uhradit.
38. Host nesmí bez souhlasu hotelu:
provádět podstatné změny v prostorách určených k ubytování (stěhovat nábytek atp.),
odnášet jakékoli vybavení a zařízení z prostor určených k ubytování a vynášet potraviny a jídla z prostor snídaňové restaurace,
v budově hotelu kouřit; (to neplatí v případě prostor vyhrazených ke kouření a viditelně označených příslušným symbolem) a používat otevřený oheň,
nosit zbraň, střelivo a výbušniny nebo je jinak přechovávat ve stavu umožňujícím jejich okamžité použití, držet, vyrábět nebo přechovávat omamné nebo psychotropní látky nebo jedy, nejde-li o léčiva, jejichž užívání bylo hostu předepsáno lékařem.
39. Hotel, jako prodávající, v souladu s ust. § 14 zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, informuje spotřebitele o možnosti řešit spory, vyplývající ze smluv uzavřených s prodávajícím, prostřednictvím subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce (www.coi.cz), se sídlem Štěpánská 567/15, Praha 2, PSČ 120 00.
40. Stížnosti a návrhy na zlepšení činnosti hotelu přijímá vedení hotelu.
Tento „Ubytovací řád“ nabývá účinnosti dne 01.01.2024.
Velice náš těší, že jste si vybrali právě náš hotel a věříme, že budete mít příjemný pobyt.